mandag 7. september 2009

Striper

Eg har bestilt fargerikt Noro-garn for å strikke eit fargerikt Noro-stripe-skjerf som dette, eller dette, eller dette.

Medan eg ventar på garnet, måtte eg prøvestrikke mønsteret med noko garn eg hadde liggande.

DSCF1092

 DSCF1094 DSCF1093

Mønsteret er svært enkelt: Legg opp passe mange masker (etter kor breitt skjerf du vil ha).

Strikk ribbestrikk (1 rett-1 vrang) til skjerfet er langt nok, eller du har brukt opp garnet.

Ta første maske laust av på kvar omgong.

Bytt farge etter 2 omg.

 

Her har eg brukt 2 forskjellige nøster av Rowan Tapestry.

---------

I’ve ordered Noro yarn to make a Noro Striped scarf.

While waiting I tried out the pattern with some Rowan Tapestry yarn I had in my stash.

3 kommentarer:

  1. I love the combination of colors in this test. Which colors of Noro have you choosen ?

    SvarSlett
  2. Hei!
    Jeg har akkurat strikket meg et sånt NORO skjerf, og ble KJEMPEFORNØYD! Jeg brukte 2 nøster av hver farge og da ble skerfet ca. 2 m langt...
    Syns testskjerfet ditt ble veldig fint også!

    ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. NB: Hva slags garn har du brukt i prøveskjerfet?

    SvarSlett

Takk for kommentaren, stikk gjerne innom igjen!
Thanks for commenting and welcome back!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails